Home » Știință » Ciupercile ar putea primi același statut precum animalele și plantele

Ciupercile ar putea primi același statut precum animalele și plantele

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 22.10.2024

O nouă etapă a conservării miceliilor ar putea începe luna aceasta, atunci când Regatul Unit și Chile vor propune ca ciupercile să fie plasate, alături de animale și plante, într-un cadru separat pentru protecția mediului.

Ciupercile, mucegaiul, mucegaiul, drojdia și lichenii ar primi toate un statut ridicat în cadrul planului, care va fi prezentat Convenției ONU privind diversitatea biologică (CBD) în timpul reuniunii Cop16 de la Cali, Columbia, la finele lunii octombrie.

Cele două guverne vor sponsoriza un „angajament pentru conservarea ciupercilor”, susținând „recunoașterea ciupercilor ca un regn de viață independent în legislație, politici și acorduri, pentru a avansa conservarea lor și pentru a adopta măsuri concrete care să permită menținerea beneficiilor lor pentru ecosisteme și oameni în contextul triplei crize de mediu”, potrivit The Guardian.

Viața pe Terra nu ar fi la fel fără ciuperci

Aceasta se referă la un număr tot mai mare de dovezi conform cărora ciupercile joacă un rol crucial în remedierea solului, captarea unei treimi din carbonul provenit din emisiile de combustibili fosili și descompunerea materialelor plastice și a substanțelor chimice poluante.

Specialiștii spun că, fără ciuperci, majoritatea plantelor nu ar putea trăi în afara apei și, prin urmare, viața pe Pământ așa cum o știm nu ar exista.

„Acesta este cel mai important lucru care s-a întâmplat vreodată în domeniul conservării ciupercilor”, a declarat Giuliana Furci, director executiv al Fundației Fungi, care a fost forța motrice a Inițiativei 3F, care vizează recunoașterea funga alături de floră și faună.

„Ciupercile sunt firmamentul vieții”

„Dacă acest angajament este adoptat, va introduce o nouă oportunitate pentru luarea deciziilor, un nou mod de a vedea. A privi natura fără ciuperci este ca și cum ai încerca să depistezi o boală fără să faci un test de sânge. Ciupercile sunt firmamentul vieții pe Pământ. Ele alcătuiesc ecosistemele sistemelor”, a declarat Furci.

Angajamentul spune că oamenii depind de ciuperci de mii de ani pentru producerea, aromatizarea și conservarea alimentelor și a medicamentelor, menționând că acestea sunt esențiale pentru pâine, produse din soia, brânză, vin și bere, printre multe alte utilizări. Acesta solicită secretariatului Convenției privind diversitatea biologică să elaboreze o agendă pentru conservarea globală a ciupercilor macroscopice și microscopice pentru bunăstarea ecologică și umană.

Oamenii de știință sunt șocați! Plantele și pădurile nu au absorbit carbon aproape deloc anul trecut

Plantele din Europa au început să migreze spre vest din cauza poluării și a schimbărilor climatice

Plantele sunt capabile să producă o moleculă anti-stres. Dar cum reușesc asta?

Test de cultură generală. Pot plantele să simtă durere?